The Use of Domino Game in Teaching Words with Suffixes and Prefixes at the First Year Students of SMAN I Rambah Hilir Rokan Hulu Regency

Authors

  • Eripuddin - Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan

Keywords:

Domino Game, Suffixes and Prefixes

Abstract

Bahasa Inggris adalah bahasa yang cukup sulit bagi para siswa. Mereka kurang tertarik dan menganggap Bahasa Inggris adalah bahasa asing dan membosankan. Mereka tidak mau mempraktekkan dalam kelas. Salah satu penyebab adalahkurangnya penguasaan kosa kata. Untuk itu dicoba suatu teknik pembelajaran dengan menerapkan cara bermain domino sambilbelajar untuk menghapal kosa kata.

References

Jacobs, George and Hall, Stephen. 1994. Implementing

Cooperative Learning. English teaching forum.

Marr, M. B. (1997). Cooperative learning: A brief review.

Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning

Difficulties. In Elizabeth G. Cohen., Celeste M. Brody and

Mara Sapon-Shevin (eds), Teaching Cooperative Learning.

The Challenge for Teacher Education (pp.3) United States

of America: State University of New York Press

Nunan, David. 2000. Language teaching methodology.

Malaysia: Pearson education Ltd.

Ur. Penny. 2000. A.CourseIn Language Teaching. United

Kingdom: the University Press, Cambridge.

Wallace. Michael J. 1998. Action Research for Language

Teachers.United Kingdom: University press, Cambridge.

Slavin, R. (1995). Cooperative learning: Theory, research, and

practice. Massachusetts: Allyn and Bacon.

Downloads

Published

2014-10-18