The Use of Domino Game in Teaching Words with Suffixes and Prefixes at the First Year Students of SMAN I Rambah Hilir Rokan Hulu Regency
Keywords:
Domino Game, Suffixes and PrefixesAbstract
Bahasa Inggris adalah bahasa yang cukup sulit bagi para siswa. Mereka kurang tertarik dan menganggap Bahasa Inggris adalah bahasa asing dan membosankan. Mereka tidak mau mempraktekkan dalam kelas. Salah satu penyebab adalahkurangnya penguasaan kosa kata. Untuk itu dicoba suatu teknik pembelajaran dengan menerapkan cara bermain domino sambilbelajar untuk menghapal kosa kata.References
Jacobs, George and Hall, Stephen. 1994. Implementing
Cooperative Learning. English teaching forum.
Marr, M. B. (1997). Cooperative learning: A brief review.
Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning
Difficulties. In Elizabeth G. Cohen., Celeste M. Brody and
Mara Sapon-Shevin (eds), Teaching Cooperative Learning.
The Challenge for Teacher Education (pp.3) United States
of America: State University of New York Press
Nunan, David. 2000. Language teaching methodology.
Malaysia: Pearson education Ltd.
Ur. Penny. 2000. A.CourseIn Language Teaching. United
Kingdom: the University Press, Cambridge.
Wallace. Michael J. 1998. Action Research for Language
Teachers.United Kingdom: University press, Cambridge.
Slavin, R. (1995). Cooperative learning: Theory, research, and
practice. Massachusetts: Allyn and Bacon.