PENERAPAN PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS DENGAN METODE PEMBERIAN TUGAS UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA 1 KELAS X SMAN 02 RAMBAH HILIR

Authors

  • Eripuddin . Dosen S-1 Pendidikan Bahasa Inggris

Keywords:

Tasks Giving Methods, Learning outcomes, English.

Abstract

This research aims to enhance the activity and results of learning English through the method of administration tasks for Class X SMAN Rambah Hilir Rokan Hulu. This type of research is a classroom action research investigators. The model used in this study is a model cycle. The strategy used in this study is  classroom action research strategy with measures to hold action planning, observation or observation, carry out analysis and reflection. Data collection techniques used to obtain data inthis study, among other tests, as well as direct observation. The results showed that activity and increased student learning outcomes, in the first cycle obtained an average of learning outcomes, namely 76%. In Cycle II obtained an average value ofvalues of learning outcomes, namely 89%. From the results of these studies concluded that learning by using the method of administration tasks can increase the activity of students in learning English, and learning outcomes in students of Class X SMAN 02 Rambah Hilir to provide reinforcement and allow more students to participate in learning.

References

Anonim. 1995. Petunjuk Pelaksanaan Proses Belajar Mengajar. Jakarta:

Depdikbud.

Angkowo, R dan A. Kosasih. 2007. Optimalisasi Media Pembelajaran. Jakarta: Grasindo.

Asrowi & Suwandi. 2008. Memahami Penelitian Kualitatif. Jakarta : Rieneka Cipta.

Dimyati dan Mudjiono.2009. Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka cipta.

Djuwairiyah, Siti. 2007. Penerapan Metode Belajar Aktif Sebagai

Upaya Membantu Meningkatkan Prestasi Belajar Kelas 6.

Hamalik, Oemar. 2004. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.

Hopkins, David.1993. a Teacher’s Guide to Classroom Reseach. Open University Press.

Kemmis, Stephen. 1998. The Action Research Planner. Deakin University.

Kurikulum 2006: Standar Isi Mata Pelajaran Bahasa Inggris untuk Sekolah Dasar/Madrasah Ibtidaiyah. Jakarta: Depdiknas.

Mansyur. 1996. Materi Pokok Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Direktorat Jenderal Depdiknas.

Mujib, Abdul. 2006. Kepribadian Dalam Psikologi Islam. Jakarta. Rajagrapindo Persada.

Mulyasa. 2007. Menjadi Guru Profesional. Bandung: PT Remaja RoSMAakarya.

Nasution. 1988. Azas-azas Kurikulum. Bandung: Jemmars.

Roestiyah, NK. 1996. Didaktik Metodik. Jakarta: Bumi Aksara.

Sanjaya, Wina. 2009. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Prenada Grup.

Soekartiwi. 1995. Meningkatkan Efektivitas Mengajar. Jakarta:

Dunia Pustaka Raya.

Sumardyono. 1994. Karakteristik Bahasa Inggris dan Implikasinya terhadap Pembelajaran Bahasa Inggris. Yogyakarta: PPPG Bahasa Inggris.

Suyanto. 1997. Pedoman Pelaksanaan Penelitian Kelas. Jakarta: Dirjen

Dikti.

Downloads

Published

2017-03-13