APLIKASI PENGENALAN KOMPETENSI DASAR TEKNIK KOMPUTER DAN JARINGAN BERBASIS ANDROID SEBAGAI MEDIA BELAJAR SISWA ( STUDI KASUS SMKN 1 PANGAKALAN KERINCI )

Authors

  • Muhardi Muhardi STMIK Hang Tuah Pekanbaru

Keywords:

Education, TKJ, Learning App, Android

Abstract

Technological developments at this time are very rapid and have been touched to all ages and all fields. Learning media as a tool and a means to study a field of science education continues to grow every year. With the application of learning media and basic competence TKJ-based android is expected to be a companion learning media that make students more easily understand and understand learning about basic competence TKJ through android-based smartphone

References

Lubis, A. (2016). Basis Data Dasar. Yogyakarta: Deepublish

Arrosyida, A. (2015). Media Pembelajaran Interaktif Jaringan Komputer Menggunakan Macromedia Flash 8 Di Smk Negeri 1 Saptosari, (2), 1–8.

Callista, A., Sari, J., Informasi, J. S., & Harapan, U. P. (2012). Rancangan Aplikasi Customer Service Pada Pt. Lancar Makmur Bersama. Rancangan Aplikasi Customer Service Pada Pt.Lancar Makmur Bersama, 4(2), 468–476.

Falahudin, I. (2014). Pemanfaatan Media Dalam Pembelajaran. Jurnal Lingkar Widyaiswara, 1(4), 104–117.

Juansyah, A. (2015). Pembangunan Aplikasi Child Tracker Berbasis Assisted – Global Positioning System ( A-Gps ) Dengan Platform Android Jurnal Ilmiah Komputer Dan Informatika ( Komputa ). Jurnal Ilmiah Komputer Dan Informatika (Komputa), 1(1), 1–8. Retrieved From Elib.Unikom.Ac.Id/Download.Php?Id=300375

Maulana, L. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Mobile Learning Platform Android Keselamatan Kesehatan Kerja Dan Lingkungan Hidup ( K3lh ) Pada Program Studi Ketenagalistrikan Untuk Materials For Students Of Electrical Power Study Program Of, 197–207.

Purwanti, I. (2013). Perancangan Aplikasi Pembelajaran Huruf Hijaiyah Berplatform Android Untuk Madrasah Baca Tulis Al Quran Al-Fattah Desa Widodaren Kabupaten Ngawi Ika Purwanti. Seminar Riset Unggulan Nasional Informatika Dan Komputer Fti Unsa 2013, 2(1), 123–130

Rifai, W. A. (2015). Pengembangan Game Edukasi Lingkungan Berbasis Android. Fakultas Teknik Universitas Negeri Yogyakarta, 1–140. Https://Doi.Org/10.1017/Cbo9781107415324.004

Downloads

Published

2018-12-06